Skab et hyggeligt miljø med en køjeseng

15 March 2022

Står du for at skulle indrette værelse til dine børn – og skal de dele værelse indtil videre? Så bør du overveje at installere en køjeseng.

Hvad er fordelen ved en køjeseng?

Den umiddelbart største fordel ved at udruste børneværelset med en køjeseng er selvfølgelig plads besparelsen. Du sparer utroligt megen gulvplads ved at bygge i højden. Derfor kan det være en god idé at investere i køjesenge i stedet for to almindelige senge.

Der ud over synes børn at køjesenge er hyggelige. Det ældste barn kan indtage den øverste køje hvor der er udsyn over hele værelset. Og lillebror eller lillesøster kan nyde den huleagtige tryghed i underkøjen.

Køjeseng

Med en køjeseng får børnene hvert især mere privatliv inden sengetid, hvilket de ikke ville få i almindelige senge ved siden af hinanden. Hvis barnet i overkøjen for eksempel vil læse med en lampe tændt kan dette gøres uden at genere barnet i underkøjen, som sikkert helst skal falde tidligere i søvn.

Brug køjeseng eller højseng kreativt

Endelig er der masser af muligheder for at bruge sengen på en morsom og kreativ måde.

Når det ældste barn er parat til at flytte ud og få sit eget værelse, kan lillebror eller lillesøster rykke op i graderne og indtage overkøjen. Her vil du have mulighed for at lade underkøjen forblive urørt, således at barnet har mulighed for selv at benytte denne, eller for at kunne tilbyde en blød seng når der er små gæster på besøg.

Du kan også tage sengen ud og indrette rummet under overkøjen til opbevaring, legerum, eller et lille kontor med skrivebord og stol hvor barnet kan koncentrere sig om sine lektier.

Køb køjeseng online

Hos den danske forhandler af børnemøbler Little Hugs kan du finde en køjeseng som lever op til samtlige sikkerhedsmæssige standarder. Se udvalget på littlehugs.dk.