Der er ingen grund til, at dit domæne sådan set skal være totalt unik, som der aldrig er set mangen til før, såsom hvis du har opfundet et helt nyt navn og ord til dit firma.

For det kan jo være et ganske almindeligt dansk, engelsk ord eller et ord på et helt andet sprog eller en kombination af flere ord, der er sat sammen, som du kan bruge til dit domæne.

Men når du klikker på “søg domæne” for at se, hvad der er af ledige domænenavne, så er det vigtigste sådan set bare, at det er ledigt.

Hvis et domæne er taget, så kan det være, at det bliver ledigt senere, medmindre der er ophavsrettigheder forbundet med dette navn; ellers skal du måske købe det for nogle penge af nogle andre, der har det.

Men angående ord så er det også bedst, hvis det er et kort domænenavn, da det er lettest at huske.

Lad trods alt domænenavnet være nogenlunde specifikt

Men det kan jo være, hvis du har valgt et nogenlunde almindeligt navn, at der så er en anden virksomhed eller brand, der også bruger dette ord, og som der så vokser sig stort – eller allerede er stort, som du ikke kender til – der opdager dit navn og vil have, du holder op med at bruge det, fordi det minder for meget om deres.

Det er lidt en skam, hvis man nu er nået langt med ens egen forretning, og man så skal hen at skifte navn, mens man allerede har lavet reklame for sig selv.

Derfor er det trods alt bedre lige at undersøge, hvad der knytter sig til det domæne, man overvejer, inden man beslutter sig for at tage det, så man ikke senere ender med at komme i problemer over at bruge noget, der minder for meget om noget andet.