Giv haven nyt liv med en regnmåler

20 April 2021

Hvis haven skal pyntes lidt op her til sommer, kan du med fordel overveje at skaffe en pyntelig regnmåler.

Hvad er en regnmåler?

En regnmåler er, som navnet måske nok antyder, et aggregat som kan bruges til at måle mængden af nedbør. En klassisk regnmåler består i al sin enkelthed af et aflangt cylindrisk måle glas som er placeret på en pind der stikkes ned i jorden – typisk i en meters højde eller der omkring.

Før i tiden var regnmålere standard udstyr i alle typer haver, såvel de professionelle som de private. Nu om stunder findes der digitale vejr tjenester som med langt større præcision kan berette om hvor mange millimeter vand der er faldet i løbet af et døgn.

Således kan man godt sige at de gammeldags regnmålere er overflødige – og de anvendes da heller ikke i nær så stor stil længere. Men en regnmåler kan sagtens have sin berettigelse i haven, for eksempel som dekorativt element sammen med fuglebadet og foderbrættet. Og derfor findes regnmålere i rigtig mange forskellige udformninger som kan matche havens stil og udtryk.

Find en sød regnmåler med dekoration

Du kan for eksempel vælge en regnmåler som er forsynet med en morsom eller hyggelig dekoration, for eksempel en frø som virkelig nyder regnvejret eller en lille fugl med paraply som vogter over din regnmåler.

Har du små børn eller børnebørn vil de sikkert synes det er både spændende og sjovt at gå med i haven og aflæse vandstanden i din regnmåler efter en hel nat – eller måske flere døgn – med regn.

Er barnet eller barnebarnet glad for maskiner og køretøjer findes der regnmålere dekoreret med såvel traktorer, cykler og motorcykler i forskellige farver hvilket den lille sikkert vil finde interessant når han eller hun er med dig på have arbejde.

Du kan finde din nye regnmåler på Gladegaver.dk.