Pak udelukkende det vigtigste børneudstyr, når du skal på ferie eller rejser

22 January 2021
Anders Lundtang Hansen

Måske var man egentlig den type, som bare tog sig sin pengepung og et par rene underbukser med, når man skulle på ferie, og gik turen til udlandet så supplerede man da lige med passet. For man kunne jo købe sig til resten, og hvad er pointen i at slæbe hele ens hjem med, når man gerne vil opleve noget nyt?

Men så fik man børn, og de småbørn kan jo ikke klare sig selv, så når bare man skal være væk hjemmefra i et par timer, bliver flere tasker fyldt med en masse sager, og skal turen vare over flere dage, så fylder man næsten bilen til randen med børneudstyr.

Her er det måske på tide, at man ser på, hvad man plejer at bruge, hvad der er nødvendigt at have med, hvad der kan være smart, og hvad der helt kan undværes.

Hvad har dit barn reelt set brug for på turen?

Det er jo klart, at man skal have bleer og den slags med, men måske har man ikke brug for alt udstyr fra Mamamemo, selvom det kan være smart at investere i en del til hjemmet, men alt muligt legetøj kan man godt lade blive hjemme generelt.

Måske frygter man, at barnet græder og ikke bliver underholdt, men nogle gange kan det være sundt, og det er jo også en mulighed for at opleve noget helt nyt, uden man har en forlængelse af huset lige i ens nærhed.

Man kan gå en tur med bedsteforældrene, man kan få nye venner på en legeplads, eller der er måske noget legetøj et givent sted, man kommer hen, som børnene kan underholde sig selv med.

Det er jo kun sundt at lære, at man ikke hele tiden kan blive opvartet med de ting, man er vant til, og man nogle gange skal udforske, hvad der er i nærheden.