Tilmeldingssystem til de store og små anledninger

10 April 2020
Anders Lundtang Hansen
Tilmeldingssystem til de store og små anledninger

Kender du ikke det, at du har mistet overblikket over, hvem der har tilmeldt sig en event, du skulle holde?

Nogle har sagt det, nogle skrev en sms, nogle sagde det henkastet over hækken, men var det ment som en bindende tilmelding eller ej?

Vi er gået væk fra at give tilbagemeldinger per brev, da det simpelthen går for langsomt, og hvis man er ved at planlægge alt fra en fest til et møde, om der skal være 100 gæster eller bare 10 mødedeltagere, så vil man jo gerne have styr på, hvem der kommer eller ej.

Selvfølgelig er det givet, at det er lettere at holde styr på, hvis man skal have 10 mennesker, end hvis der er tale om 100, men omfanget og idéen med at holde styr på tilmeldingen er stadig den samme.

Derfor skal man helst bruge et tilmeldingssystem og melde godt nok ud til folk, at det er via dette system, at de skal huske at tilmelde sig.

Skulle nogle så have problemer med at bruge det, så kan de få hjælp hos en eller spørge andre til råds; gode tilmeldingssystemer plejer da også ofte at være brugervenlige, hvorfor selvom teknologiforskrækkede og folk, der ikke kan lide nye ting, kan benytte sig af det.

Man kan med fordel også sætte en deadline til folk; sige, at tilmeldingen er bindende, hvis der skal ligge betaling, og man kan se, hvem der har tilmeldt sig og ikke.

Det sidste kan man så gøre offentligt for andre, der skal melde sig, så de kan se, hvem der ellers kommer, og man kan føle et gruppepres for at dukke op, hvis det ikke er en så officiel begivenhed, men man vil helst ikke gå glip af, hvad ens venner og nærmeste render og laver.

Med sådan et system gør man det bare lettere for en selv med flere længder.