Skab synlighed og reklame med facadeskilte

03 December 2019
Silje Hansen

editorial

Uanset om du har en butik i gårdgaden eller en virksomhed, kan det være en effektiv og god reklame, at få designet et facadeskilt. Et facadeskilte kan være noget af det første dine potentielle kunde møder, når de enten går forbi dit skilt eller stifter bekendskab med din virksomhed. Det kan derfor godt betale sig, at gøre sig umage med at overveje, hvad det er for et facadeskilt du ønsker skal repræsenterer din virksomhed.

Når du opsøger en professionel skiltemager er der mange muligheder for at du kan sætte dit personlige præg på dit facadeskilt. Først og fremmest er det vigtigt, at du har design og layout på plads. Derefter skal du overveje, om det skal være rundt, firkantet eller det skal være skåret ud som bogstaver for dit endelige facadeskilt.

Hvad bør du overveje, når du skal vælge dit facadeskilt?

Når du skal have lavet et skilt til din facade, er det først og fremmest vigtigt at skiltet repræsenter virksomhedens værdier og DNA. Dernæst har det en god effekt, hvis skiltet er designet efter din butiksfacade. Det giver dermed en naturlig udstråling, når det bliver sat op på bygningens facade, hvorfor det også kan være til at gøre budskabet stærkere. Når du skal have lavet dit facadeskilt bør du også overveje, hvilke materiale du ønsker for dit facadeskilt. Her bør du tage hensyn til dit brand, men også for de omgivelser skiltet skal være synligt i. Vælger du f.eks. kobber eller messing vil du opleve at facadeskiltet patinere, hvilket kan have en god effekt ved nogle brancher. Hvis det skal være et skilt der står stilrent og med et bestemt udtryk bør du vælge rustfrit stål, plast eller andet som kan holde til de store temperaturforskelle i Danmark. Uanset hvilken facadeskilt du er på jagt efter, så anbefaler vi at du tager et besøg hos din lokale skiltemager.